8.závod ŽB-Čechy

16.09.2001, Medonosy

Pořadatel: Fakulta stavební Praha
Mapa: Písečný důl, M 1 : 15 000, E 5 m

     (jak to začalo...) Cholerovo oko to naštěstí přežilo bez vážnější újmy, takže jsme se jeli "ubytovat" do tělocvičny ZŠ v nedalekém Štětí. To už bylo v režii pořadatelů z FSP. Trochu zaskřípalo, když jsme si chtěli na prezentaci vyzvednout naši obálku (částečně vinou několika členů našeho oddílu, kteří se přihlašují sami a pak se něví, kdo přihláku zaplatil a kdo ne), ale stejně, když u jiných závodů si pořadatelé zkountrolují, nestli mají peníze od klubu na účtě, je pak na obálce buď OK, nebo doplatit xx korun. Já pak těžko seženu platební doklady od lidí, kteří si vše zařídí individuálně a nejsou na shromaždišti k sehnání. Všechno se ale vyřešilo a my se mohli připravovat na nedělní klasiku.
      Ve Štětí nikdo nepočítal s tím, že se do města, a hlavně do jeho hospod, bude chtít podívat něco kolem 500 orienťáků. Na jídlo se tak čekalo 60 minut i více, přísun piva a jiných tekutýchpochutin však nevázl. V noci začalo jemně pršet, doufal jsem, že to přes noc přejde. Nepřešlo.
      Ráno jsme se vydali do Medonos. Pořadatelé nás navedli na louku, nebo spíš pole po žních, a ještě za to chtěli 10 Kč. Že byl po nočním dešti terén silně podmáčený poznal snad každý řidič.Už při parkování měli někteří problémy vůbec se začínajícím bahništěm pohybovat.
      Kolem startu prvních závodníků byla asi díra v mraku, protože na čas přestalo pršet a všichni doufali, že napořád. Jenže co déšť za těch asi 50 minut zameškal, to se pak snažil až do večera dohnat. Prostě řečeno lilo jak z konve, místy ještě silnějc. Při pohledu na z lesa se vracející závodníky, celé mokré, prokřehlé až zmrzlé trosky, se člověku do toho lesa ani moc nechtělo. Navíc parametry tratě 11,5 km, přes 500 m převýšení a 22 skalních kontrol, jít na start byl v tomhle počasí poměrně odvážný kousek. Asi jsme u nás v klubu samí odvážní, dokonce i Cholera, kterému asi začnem říkat Jan Žižka.
      No, pojďmě konečně k závodu. Mapa byla skvělá, bezchybná, umístění kontrol na každém postupu nabízelo zásadní volbu postupu. A těch vrstevnic co tam bylo! Opět jsem nikterak nezazářil, skoro bych řekl, že to byla ostuda, ale trať se mi, díky mým masochistickým sklonům, moc líbila. První polovina tratě byla, řekl bych běžecká. Sice párkrát nezbylo než kopec vylézt, ale jinak se hlavně běhao více méně po rovině mezi bílou a světle zelenou barvou. Druhá polovina, to byly traverzy na prudkých svazích, skalní srázy, průlezy, kameny, to celé na deštěm promáčeném povrchu. Tento závod, řekl bych, oddělil zrno od plev. Bohužel náš oddíl jsou asi všechno plevy, neboť ztráta na vítěze kolem 40 minut, ... je vidět, že máme hodně co zlepšovat.
      No a nastala nejzábavnější část dne, dostat auta z pole, ze kterého se během dne stalo doslova bahniště (kdo byl na Botasu, ví o čem mluvím). Nakonec nezbylo než po jednom nechat auta z pole za pomoci skupinky pořadatelů a majitelů aut odplavat.

Konečné výsledky kategorie: D18B        5.6km    0m 12k  -  21 závodnic
1.Kárníková Libuse DOB8451 C 57.23 +

Konečné výsledky kategorie: H21B1 11.5km 0m 29k - 63 závodníků
1.Kučera Jan VSP7302 R 90.34 +
36.Čáp Ondřej DOB7405 C 127.54 + 37.20
48.Leštínský Tomáš DOB7801 C 137.12 + 46.38

Konečné výsledky kategorie: H21B2 11.5km 0m 27k - 60 závodníků
1.Tichovský Martin OKP6101 E 93.02 +
51.Janda Martin DOB8002 C 163.40 + 70.38

(DOB7801)